Om oss/Lär känna oss bättre

Leg. Veterinär Debbie Kuijvenhoven

Utbildad 1998-2005 på veterinärhögskolan i Gent i Belgien (rankades 2016 som bästa veterinärhögskolan i världen).

Arbetade på smådjursklinik i Nederländerna innan hon 2006 flyttade till Sverige. Har sedan dess arbetat på Kalmar Djursjukhus. Har under åren där skaffat sig mycket erfarenhet på alla områden. Har ett stort intresse för tänder och kirurgi. Har gått mycket kurser särskilt inom dessa områden. 2013-2014 tog Debbie steget att under samtidigt arbete på djursjukhuset även utbilda sig vidare inom kirurgi och blev därmed ”certified small animal surgeon”.

Privat är Debbie en glad tjej som bor i Nybro tillsammans med sin beagle Ior och strävhåriga tax Sjonnie och omplaceringskatten Mies. Hon gillar att resa, dyka, rida och köra motorcykel.

Leg. Djursjukskötare Anna Larsson

Tog examen från Djursjukskötarprogrammet Lantbruksuniversitetet i Skara 1997.

Har arbetat som djursjukskötare i över 20 år på Kalmar Djursjukhus. Efter några år fick Anna erbjudande om att bli delägare. Samtidigt som hon arbetat kliniskt har hon även tagit en stor del i att driva och vidareutveckla djursjukhuset. Har bland annat varit personalchef och vice verksamhetschef.

Har under årens lopp gått många kurser för att vidareutveckla sin kompetens, bland annat inom anestesi och akutsjukvård.

Anna har sambo och två barn. Bor i Trekanten på en liten gård med hästar, höns och kalkoner. Katten Astrid och chinchillan Dexter bor också där. Bägge är omplacerade från hem som inte längre hade möjlighet att ta hand om dem. På fritiden tar Anna hand om familjen, djuren och umgås med vänner.

Djurvårdare Nivå 3 Madeleine Bernhardsson

Gick djursjukvårdsprogrammet på naturbruksgymnasiet i Ingelstad. Har sedan studenten 2012 gått flertalet kurser samt vidare utbildat sig till djurvårdare på nivå 3.

Innan Madde kom till Små tassar har hon jobbat flera år på Kalmar Djursjukhus.

Bor ute på landet utanför Nybro med sin sambo, jaktlabbe Siv och huskatten Chippen.

Leg. Djursjukskötare Terese Forsberg

Tog examen från Djursjukskötarprogrammet Lantbruksuniversitetet i Skara 2012.

Har arbetat som djursjukskötare i över 20 år på olika kliniker och djursjukhus i Kalmarregionen.

Terese har man och tre barn och bo på Öland med en hund och två katter.